פעיל דאעש: נתפס המחבל מפיגועי המטענים בירושלים

בנצי לייזרוביץ No Comments on פעיל דאעש: נתפס המחבל מפיגועי המטענים בירושלים

הותר לפרסום כי בתאריך 29 בנובמבר 2022, לאחר פעילות מודיעינית ומבצעית אינטנסיבית של שירות הביטחון הכללי, היחידה המרכזית של מחוז ירושלים וכוחות משטרה נוספים וצה"ל, נעצר ע״י לוחמי הימ״מ של המשטרה וכוח שב״כ אסלאם פרוח, בחשד לביצוע פיגועי הנחת המטענים בירושלים בחודש שעבר

צילום: Jamal Awad/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בחודש שעבר בתאריך 23.11 בשעה 07:05 התרחש פיצוץ חזק של מטען חבלה באזור צומת הכניסה לירושלים בסמוך לתחנת אוטובוס. כוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום ובמקביל לטיפול בזירה זו, בסביבות השעה 07:35 ארע פיצוץ מטען חבלה נוסף בצמוד לתחנת אוטובוס בצומת רמות שבירושלים. כוחות משטרה והצלה רבים בפיקוד מפקד מחוז ירושלים הגיעו למקום ופעלו להצלת חיים ופינוי נפגעים מהזירה.

במקביל חבלני המשטרה טיפלו בזירות המטענים, וכוחות משטרה רבים החלו בסריקות ואיסוף ממצאים וראיות. חקירת הפיגוע התבצעה ע"י שירות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית של המשטרה במחוז ירושלים, ותיק החקירה לווה ע"י פרקליטות מחוז ירושלים.

כתוצאה מפיגוע המטענים הכפול נרצחו שני בני אדם: טדסה טשומה הי"ד – תושב פסגת זאב שהיה בשנות החמישים לחייו, והנער אריה שצ'ופק הי"ד שהתגורר בשכונת הר-נוף. בנוסף נפצעו בפיגוע הכפול למעלה מ-20 בני אדם, מרביתם במצב קל או נפגעי חרדה.

בימים שלאחר הפיגוע נאספו ע"י חוקרי שב״כ וימ"ר ירושלים בסיוע כוחות צה"ל, ממצאים וראיות במטרה להתחקות אחר זהות המחבל. בסופ"ש שלאחר הפיגוע אותרו בשטח פתוח בשטחי יו"ש סמוך לתצפית אוג, פריטים חשודים מוסתרים בשטח, בהם: קטנוע שעפ"י החשד שימש את המחבל לביצוע הפיגוע והנחת המטענים, 5 מטעני צינור, בגדים שונים ששימשו את המחבל לפני במהלך ולאחר הפיגוע, קסדה ועוד.

בעקבות ממצאים אלו ופעולות חקירה נוספות שנעשו במקביל תוך מעצר חשודים וחקירתם, התחקו חוקרי השב"כ וימ"ר ירושלים אחר זהות המחבל שביצע את הפיגוע.

המחבל, אסלאם פרוח, בן 26, תושב ישראל, ללא רקע ביטחוני קודם, מתגורר לסירוגין בכפר עקב וברמאללה, מהנדס מכונות במקצועו, הועבר עם מעצרו לחקירת שב"כ ומשטרה.

מחקירת השב"כ וימ״ר ירושלים עולה כי החשוד, שפעל תחת אידאולגיה סלפית-ג'האדיסטית המזדהה עם ארגון הטרור של המדינה האסלאמית (דאעש) ביצע פיגועים אלה לבדו, לאחר שתכנן את הוצאתם לפועל במשך זמן, לשם פגיעה באזרחים ישראלים בירושלים.

video
play-sharp-fill

במסגרת החקירה עלה שהעצור צרך תכני טרור ובין היתר מצפייה בהם למד אודות יצור חומרי נפץ וביצע ניסויים בבור אותו חפר בשטח פתוח באיזור בנימין, שם גם ייצר את מטעני הנפץ. בבור שאותר ופוצץ, הוסתרו חומרי גלם ליצור מטענים נוספים וכן נתפס ברשות המפגע, נשק מסוג קרלו. במהלך המרדף אחריו, נתפס מטען נוסף מוכן להפעלה. מהחקירה עולה שפרוח התכוון לבצע באמצעותם פיגועים נוספים.

צפו: רפ"ק אסף עובדיה מהיחידה המרכזית של מחוז ירושלים מסביר אודות חקירת הפיגוע של השב"כ והמשטרה ומעצר המחבל:

video
play-sharp-fill

מעצרו של המחבל הוארך מעת לעת בבימ"ש. היום הוגשה נגדו הצהרת תובע ע״י המשטרה ובימים הקרובים צפוי נגדו כתב אישום בגין מעשי טרור ורצח ע״י הפרקליטות.

במסגרת החקירה נעצרו חשודים נוספים אולם התברר בחקירה כי אינם מעורבים בפיגוע זה. אחד מהחשודים הללו, נעצר ע״י בלשי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים ובחקירתו התברר כי תכנן לבדו וללא קשר לפיגוע המטענים, לבצע פיגוע נוסף באזור התחנה המרכזית בירושלים. החשוד היה בשלבי תכנון ראשוניים ומעצרו סיכל את כוונותיו. מעצרו הוארך ובימים הקרובים צפוי גם נגדו כתב אישום.

תגובת מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי: "מיד אחרי הפיגוע הכפול בירושלים הגדרתי את לכידת האחראיים לפיגוע הרצחני כמשימה ראשונה במעלה. היום עם הגשת הצהרת התובע כנגד המחבל אנחנו סוגרים מעגל ומביאים לדין את האחראי לפיגוע הכפול, פיגוע שלצערנו הסתיים ברציחתם של טדסה טשומה ז״ל והנער אריה שצ׳ופק ז״ל ובפציעתם של אזרחים נוספים".

"מאז הפיגוע שוטרי מחוז ירושלים בשילוב זרועות עם שרות הבטחון הכללי וצה״ל פעלו בנחישות מסביב לשעון וניהלו חקירה אינטנסיבית ומקצועית עד למעצר המחבל ופענוח הפיגוע. יחד עם שוטרי מחוז ירושלים, פעלו במצוד ובחקירה גם לוחמי משמר הגבול, אנשי מערך החבלה של משטרת ישראל ואנשי הזיהוי הפלילי באח״מ. לכל אלה חלק משמעותי מאוד בפענוח המורכב של חקירת הפיגוע. שוב הוכחנו כי ידה הארוכה של מערכת הבטחון מגיעה לכל מי שעוסק בטרור, כך פעלנו תמיד וכך נפעל בעתיד".

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן אמר: "פיענוח פיגוע הטרור הרצחני שהתרחש בעיר בחודש שעבר וסיכול פיגוע נוסף שתכנן חשוד אחר שעצרנו, הוא פועל יוצא של עבודה מאומצת בשילוב זרועות של כל כוחות הביטחון. חקירת הפיגוע שנוהלה ע"י היחידה המרכזית במחוז ירושלים ושירות הביטחון הכללי, הובילה למעצר המחבל שפעל לבדו ומעצר חשודים נוספים, בהם חשוד אחר שהתכוון לבצע פיגוע בעיר- פיגוע שסוכל עם מעצרו. מיד לאחר הפיגוע הנחתי על ריכוז מאמץ מחוזי והכוונת כלל יחידות המחוז בסיוע יחידות משטרה נוספות ומג"ב שפעלו מסביב לשעון, וביצעו מאות פעולות חקירה שהובילו לסגירת המעגל החשובה הזו, יחד עם שותפנו בשב"כ ובצה"ל. אנחנו נמשיך לפעול למאבק נחוש ובלתי מתפשר במחבלים ובטרור בכל זמן ובכל מקום ולהגן על בטחון אזרחי מדינת ישראל".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: אני מברך את כוחות הביטחון ומשטרת מחוז ירושלים על הפיענוח והעבודה המשמעותית לטובת ביטחון תושבי ירושלים בכל יום ובכל שעה. אני בקשר רציף עם כלל גורמי הביטחון האמונים על ביטחון תושבי העיר וחשוב לי לומר בהזדמנות זו תודה על העבודה הקשה, 24 שעות ביממה. אתם שומרי החומות האמיתיים.

 



0 תגובות